понеделник, 31 март 2014 г.

Да превърнеш хобито в професия - Интервю с фотограф Веска Тонева


В това интервю ще ви запознаем отблизо с фотограф Веска Тонева. Изпълнена с ентусиазъм и позитивизъм, тя истински ни вдъхнови. Надяваме се да подейства така и на вас и да ви мотивира да се борите за мечтите си!

Разкажи ни малко за себе си!
Казвам се Веска Тонева и съм фотограф. На 24 години. Завърших Фотография в Нов Български Университет, работя от 17-годишна, в момента имам собствено фотостудио и работя за себе си.


Кога и как започна интересът ти към фотографията?
Започнах да се занимавам с фотография на 16. Винаги съм искала да разказвам истории, но ми отне малко време да намеря точното изразно средство. Преди това експериментирах с рисуване и писане, но нещо липсваше. Случайно се натъкнах на няколко вдъхновяващи снимки и разбрах, че човек може да се изразява и чрез фотография. Реших да опитам и не съм спирала оттогава.

Как реши да превърнеш фотографията в своя професия?
Отначало снимането беше хоби, което постепенно започна да отнема все по-голяма част от времето ми. Правех снимки на приятели, опитвайки се да подобря уменията си. В един момент редакторът на един от местните вестници се свърза с мен и реши да ми даде шанс. Тогава разбрах, че фотографията вече не е само хоби, а се е превърнала в работа. След това нещата поеха естествения си път – завърших Фотография и в момента имам собствено студио.

Фотограф: Веска Тонева
Модел: Анета Дякова 

Какъв тип фотография предпочиташ?
Модната фотография. Вярвам, че модата разказва история, в която героите са харизматични и достатъчно самоуверени да бъдат себе си.

Имаш ли любим художник и кой е той?
Клод Моне - един от главните представители на импресионизма. В картините му най-силно ме впечатляват хармонията и лекотата на изпълнение. Неговите пейзажи са толкова живи, че за мен са като прозорец към света, в който е живял. Все едно виждам нещата през неговите очи. Изумително е.

Как изглежда успехът за теб?
Да имам свободата да правя само това, което ме вдъхновява и обичам всеки ден. Да постигна всичко, което очаквам от себе си без това да промени човекът, който винаги съм искала да бъда.

Какво те вдъхновява?
Всичко около мен ме вдъхновява. Невероятно е това, което можеш да видиш, ако гледаш на света с наистина отворени очи. Например обожавам минутите след залез слънце - начина, по който светлината пада и цветовете, които сякаш оживяват. Когато страдам от липса на вдъхновение, се старая да прекарвам повече време с позитивни хора. Понякога е достатъчно да поговориш с човек, който е вдъхновен от работата си и да погледнеш света през неговите очи.

Какво правиш през свободното си време?
Работя върху личните си проекти, защото вярвам, че трябва постоянно да се състезаваме със себе си и да опитваме нови неща, а работата с клиенти не винаги ни позволява този лукс.

Какво ще пожелаеш на нашите читатели?
Имайте куража да преследвате мечтите си и вярвайте във възможностите си. Трябва да успеете да убедите само себе си. Всички останали ще гледат на Вас така, както Вие гледате на себе си.


Фотограф: Веска Тонева
Модел: Анета Дякова 




Фотограф: Веска Тонева
Модел: Анета Дякова 

Няма коментари:

Публикуване на коментар