Препоръчана рецепта

сряда, 19 март 2014 г.

3 вкусни идеи за здравословни десерти



Всеки обича да си угажда с нещо сладко. Проблемът е, че не всеки десерт е полезен за фигурата и здравето ни. И все пак на пазара е пълно с богато разнообразие от продукти, с които сами можем да си приготвим нещо по-здравословно и в същото време не по-малко вкусно.








Ето и едни бързи идеи от нас, които могат да бъдат полезни в пристъп на глад за сладко:

1. Кисело мляко с плодове, семена или ядки - Тук разнообразието е огромно. Може да се изпробват всякакви комбинации според  вкуса на всеки. Кисело мляко с малко мед, орехи, ванилия за аромат е едно невероятно вкусно изкушение. Вътре може да се добави всякакъв плод, ядки и други подправки като канела, кокосови стърготини, какао... Мляко с банан, какао, мед и ванилия например е страхотен вариант за хората, обичащи шоколад, но 5 пъти по-здравословен и лек.

2. Купете си фондю – Думата „Фондю” произлиза от френския глагол “fondre”, който означава „разтапям”. Най-важният момент в приготвянето на фондюто е настроението и чувството за сплотеност, един страхотен начин да прекараш времето си с близки хора. Само по себе си приготвянето на десерт с него не е никак трудно. Продуктите отново са по ваш избор, като основните се състоят в плодове и шоколад. За най-здравословно хапване най-добре изберете качествен черен шоколад, т.е. със съдържание на какао не по-малко от 70 %. След като разтопите шоколада, в шоколадовата смес можете да добавите всичко, което пожелаете – смлени ядки, кокосови стърготини и други продукти. Друг вариант е да ги сложите отделно в купички, за да може всеки да добавя според предпочитанията си. Плодовете се нарязват в чиния или нанизват на шишчета. Оттам нататък предстои най-приятната част... поканете приятели или се поглезете сами. За перфектен завършек съчетайте с чаша вино.

3. Десерти от тиква – Тиквата – печена или варена, може да се превърне в сладко изкушение за сетивата.  Освен че е вкусна, тя е и много полезна. Тиквата съдържа голямо количество каротин (провитамин А), който в някои сортове надвишава дори този в морковите. Затова само от 100-120 гр. тиква можете да си набавите необходимата дневна доза от витамина. Това не означава, че трябва да се притеснявате, ако хапнете повече.  Богато е съдържанието още на  витамин Е, витамин С, витамини от групата B-B1, B2, B12, витамин РР, както и много минерали като калций, желязо, магнезий, мед, фосфор, кобалт, натрий. Един пример – 500 г (100 калории) печена тиква внасят в организма ни 50 г магнезий или точно два пъти  повече от четвърт шоколад  (отново 100 калории).

Някои сортове тиква дори нямат нужда от допълнително подслаждане. Ако все пак желаете да е по-сладка, медът е идеална добавка в случая. Печена тиква с мед и орехи е перфектна комбинация за десерт. Също така плодът може да се пече или вари с различни плодове- пресни и сушени, ядки и ароматни подправки. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар