четвъртък, 20 март 2014 г.

За София Николова и любовта й към спорта

В нашия блог смятаме редовно да публикуме интервюта с интересни личности, от които можем да учим нови неща и да се вдъхновяваме. В първото ви интервю ще ви запознаем по-добре с една амбициозна и красива дама, за която спортът е неизменна част от живота й.

Представяме ви София Николова, на 25 години, омъжена, завършила Национална спортна академия - бакалавърска и магистърска степен.




Кога и как реши да се отдадеш на спорта?
Още от малка винаги съм била много активна и пълна с енергия. В шести клас  тренирах една година волейбол. После се запалих по спортната стрелба. От седми клас до втори курс в университета тренирах спортна стрелба с пушка. Била съм и в юношеския национален отбор.

Някога искала ли са пробваш възможностите си и в друг вид спорт освен спортната стрелба?
След като започнах да тренирам стрелба, не съм се замисляла да изпробвам възможностите си в друг спорт.

Планираш ли професионалната си кариера отново в сферата на спорта?
Образованието ми е свързано със спортната сфера и да си призная душата ми е отдадена на спорта, така че е много вероятно кариерата ми да поеме в тази посока.

Сподели накратко какви са тренировъчните и хранителните ти принципи?
Вече не съм състезател по стрелба, но все още съм същата пълна с енергия и спортен дух личност. Най-любимото ми нещо са кросовете в парка, когато времето го позволява. За мен те не са просто тренировка на тялото, а и на духа.Част от другите ми спортни занимания са във фитнес, други са в дома ми. Вкъщи разполагам с дъмбели и велоергометър, който използвам доста често, особено през студените месеци.
Относно хранителните ми навици мога да кажа, че често се старая да се храня здравословно. Спазвала съм различни типове хранителни режими. За себе си стигнах до извода, че човек не бива да се ръководи от точно фиксирани диети с мерене на грамажи, калории и съотношения. Най-добрият вариант е да слушаме своето тяло, да подаваме достатъчно и разнообразна храна и по възможност да ограничаваме красиво опакованите сладкиши ( но когато много ни се хапва, да си ги позволяваме!).

Какво е мнението ти за спортните навици и здравословния начин на живот у нас?
Смятам, че има още какво да се желае и по отношение на спортните навици на българите, и по отношение на тяхната информираност относно храната. Силно се надявам в бъдеще да разполагаме с повече спорни бази, достъпни за всеки, и все повече информация за здравословното хранене. Така хората ще имат възможност да променят своите възгледи и навици, да бъдат по-здрави и да водят по-пълноценен живот.

Успяваш ли да мотивираш хората около теб да тренират и как?
Ох, надявам се, че успявам да ги мотивирам! Случвало ми се е мои познати и приятели да се допитват до мен за съвети. Аз винаги се опитвам да им дам възможно най-пълна и изчерпателна информация. След това всичко зависи от тях.

Как един начинаещ да изгради постоянно желание за здравословен начин на живот (хранене и движение)?
Аз съм на мнение, че първата работа на всеки начинаещ е да сдобие възможно най-много информация. Да знае как да процедира, кое е полезно, на какво трябва да обърне внимание и как най-правилно да подходи, за да постигне целите си. Когато един човек види резултатите от своя труд – това е най-голямата мотивация за него. След това се изграждат навиците.


Какви цели си си поставила за в бъдеще? Какво би искала да постигнеш?
Бих искала да бъда здрава, защото това е най-ценното нещо на света. Следващата ми цел е да намеря своя вътрешен баланс. Човек трябва да бъде както в хармония с обкръжаващата го среда, така и в хармония със самия себе си.

Какво ще пожелаеш на читателите на нашия блог?
Пожелавам на читателите да бъдат целеустремени и уверени в собствените си възможности, защото съм сигурна, че те са необятни!






Няма коментари:

Публикуване на коментар