Препоръчана рецепта

вторник, 25 март 2014 г.

Да се стягаме за лятото!



След дългата зима е време да посрещнем пролетта и търпеливо да изчакаме лятото. Остават броени месеци до горещите дни, в които имаме време да се погрижим за външния си вид и да носим летните къси дрехи със самочувствие. 

Предлагаме ви няколко малки трика, които могат да дадат чудесни резултати:

1. Ходете повече пеша 

В най-добрия случай е добре да включите тренировки към ежедневиено си поне 3 пъти седмично. Ако обаче спортът не ви влече или нямате време, възползвайте се да ходите повече навън. Времето се стопля и нямате никакви извинения с лошото време. Бързото ходене е едно добро кардио и гори немалко калории.

2. Включете повече плодове и зеленчуци в менюто си

Чрез тях си набавяте и добро количество антиоксиданти. С най-голямо съдържание са: моркови, спанак, чесън, домати, червено грозде, броколи, горски плодове и др.

За повече информация относно антиоксидантите и къде се съдържат те, прилагаме тази статия:

http://gotvach.bg/n5-3687-%D0%A5%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8,_%D0%B1%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B8_%D0%BD%D0%B0_%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BE%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8

За плодовете обаче е добре да спазвате ограничение, защото те съдържат фруктоза, която също може да се окаже пречка в отслабването. 1-2 плода на ден, в първата половина на деня са идеален начин да заредите с енергия и витамини. 

Зеленчуците съдържат полезни фибри и може да ги консумирате по всяко време на деня, към всяко ядене, без да е нужно да ограничавате количествата. Освен това ще ви дадат витамини, които действат благоприятно на кожата и здравето като цяло. 




3. Наспивайте се добре

При липсата на сън апетитът ни се увеличава и по-лошото е, че ни се похапват висококалорични и вредни храни. Така че опитайте да съчетаете забавленията вечер и с активна почивка.

4. Не прекалявайте с алкохола

Алкохолът често присъства в събиранията с приятели, по празници или друг повод. Твърде крайно е да се ограничава, но все пак е добре да се внимава с количествата. Най-добрият вариант е да си позволявате чаша червено или бяло вино вечер. Освен че не вреди, виното в умерени дози е полезно. Безспорно то е един от най-богатите източници на полифеноли. Те са мощни антиоксиданти, които се получават от кожата, семената и дори дръжките на гроздето.

5. Избягвайте тежките десерти

Няма нужда от крайности, но е добре да замените сладките вафли, пасти, торти с нещо по-леко като шоколад, като имаме предвид този с по-високо съдържание на какао. Освен че съдържа по-малко захар, той е богат на магнезий. Друг вариант за десерт са плодовите млека, цедено кисело мляко с мед и орехи или шепа сушени плодове. Вариантите са много и по тази тема имаме вече изготвена статия.
Ето и линк към нея:

3 вкусни идеи за здравословни десерти

6. 
Пийте много, много вода

Много дами пренебрегват това условие, а то е наистина много важно, за да бъдем красиви и здрави. Количеството вода на ден не трябва да е по-малко от 2-3 литра. Доста хора споделят, че губят по килограм на месец, пиейки много вода, без да променят начина си на активност и хранене.

Не е нужно да бъдем крайни, достатъчно е да сме постоянни в спазването на някои най-просто принципи. Може би тайната за поддържането на добра фигура е компенсацията да е с една крачка по-напред от удоволствието. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар