Препоръчана рецепта

петък, 15 август 2014 г.

Кои вредни храни всъщност са полезни

Специалисти казват фактите, а старите хора мъдро обобщават "всичко най-вкусно е вредно". 
Оказва се обаче, че някои от любимите ни храни имат незаслужено отрицателна слава.
Отричани с години наред, последните проучвания показват, че те дори са и полезни за здравето ни.

Шоколад 
Лакомството може и да спомага по-бързото качване на килца и разваляне на идеалната фигура, но за сметка на това е изключително полезно срещу цял куп болести, тъй като допринася в борбата срещу стреса.
Според специалистите въпреки че шоколадът съдържа мазнини и захари, той е и с високо съдържание на флавоноиди, които са мощен антиоксидант, имат противовъзпалителен ефект и могат да помогнат за предотвратяването на исхемична болест на сърцето.
Важно е да се отбележи, че тъмният шоколад е с по-високо съдържание на флавоноиди. Съществуват множество изследвания, в които се открива връзка между теглото и консумацията на шоколад. Миналогодишно изследване публикувано в „Archives of Internal Medicine“ показва, че и тези възрастни, които консумират по-често шоколад са с по-нисък индекс на телесна маса.

Яйца 
През последните десетилетия масовите медии едва ли не водят лична битка срещу яйцата.
Почти нямаше публикация, в която те да не бъдат споменавани редом с риска от висок холестерол, но се оказва, че всъщност по едно яйце (жълтък) дневно спокойно може да се консумира без опасност от сърдечно-съдови заболявания.
Витаминозната бомба на яйцата представлява жълтъкът, защото в него се съдържа цялото количество на витамин А, D и Е. Яйцето е една от малкото естествени храни, които съдържат витамин D.
За сведение, един голям яйчен жълтък съдържа около 60 калории, а яйчният белтък съдържа около 15 калории. Голям жълтък съдържа повече от две-трети от препоръчваната дневна доза от 300 мг холестерол.

Ядки 
Фъстъци, орехи, бадеми? За всички тях е потвърдено, че имат изключително високо съдържание на мазнини.
Но всъщност говорим за т.н. "полезни мазнини" (омега 3 мастни киселини), които едновременно засищат, а с това и дават изключително ценни за организма хранителни вещества. Някои от тях се препоръчват и при диети, като е особено важно да се консумират сурови.
Ядките са един от най-добрите растителни източници на протеини. Те са богати на фибри, фитонутриенти и антиоксиданти като витамин Е и селен. Консумирането на ядки намалява риска от образуване на кръвни съсиреци, които могат да доведат до фатален сърдечен удар. Ядките също така са полезни за здравето на лигавицата на артериите.

Източник: kulinaria.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар