Препоръчана рецепта

понеделник, 7 април 2014 г.

Лесни стъпки към по-здравословен живот





Доброто здраве винаги се отблагодарява с красота и тонус. За тази цел обаче е необходимо да си изградите определени навици и се научите на постоянство.

Ето някои полезни помощници за вашия добър външен вид и здраве:

Хранете се рационално и балансирано - яжте повече плодове и зеленчуци
Добавяйте ги по-често към менюто си, към всяко хранене. Избягвайте тежките и пържени храни, а включете повече пресни и непреработени продукти.

Чаша топла вода с лимон преди закуска
Сутрешната напитка дава енергия на вътрешните органи има анти-гъбични свойства, повишава имунитета и действа детоксикиращо.

Консумирайте животински продукти без нитрати и хормони, т. е. избирайте по възможност биологично чисти
Добре е да се храните с месо, когато сте сигурни в произхода му, а това се случва рядко. Четете етикетите, открийте местна ферма или производител, научете кои са марките, които гарантират, че продуктите им са без антибиотици, нитрати и хормони.

Купувайте пълнозърнести храни
Колкото по-малко преработени храни консумирате, толкова по-щастлив е черният ви дроб. Не купувайте нездравословни храни за у дома, а пазарувайте само пресни, които да сготвите за деня.

Ограничете захарта
В захарта няма никакви хранителни вещества, нито протеини или ензими, което я прави „празна“ за организма и опасна за здравето. Заменете я с по-добри варианти като мед, кленовм сироп или кафява захар.

Не яжте, ако не сте гладни
Това се отнася най-вече до „паразитните“ храни, които именно водят до неусетното увеличаване на теглото. Слушайте тялото си и се наслаждавайте на храната. Хранете се, когато сте гладни, а не когато сте отегчени или разстроени.

Гответе повече у дома
Знаем, че е нереалистично да го очакваме от заетите жени, но домашната храна е от значение за състоянието на здравето ви. Реалистичен начин за това е да замените вечерята навън поне през уикенда. Търсете здравословни и лесни рецепти за вечеря и яжте прости храни.

Оставете мобилния встрани, когато не ви е нужен
Натрапчивото следене на телефона е досаден навик, който може да има последствия за здравето ви. Втренчването в екрана на компютъра, телефона или телевизора пречи да достигнем по-бързо до фазата на дълбокия сън. Дълбокият сън е от съществено значение за възобновяването и подмладяването на клетките и за отстраняването на щетите върху тялото, които то е поело през деня.

Упражнявайте се най-малко 4 пъти седмично за 30 минути
Потенето е мощно средство за детоксикация на организма. Открийте този спорт, който ще ви радва, дори и да е разходка в квартала. Скоро движението ще се превърне в навик, с който няма да можете да се разделите лесно.

Намерете време за достатъчно сън
За психическото и физическото ви здраве е абсолютно наложително да си осигурите достатъчно сън. Последствията от недостатъчно сън са лесна смяна на настроението, раздразнителност, апатия, забавена реч, забавени емоционални реакции, нарушена памет и трудност в изпълнението на няколко задачи наведнъж. Възрастният организъм има нужда от осем часа сън на нощ.

Избягвайте да приемате много и ненужни лекарства и хранителни добавки
Спестявайте ги винаги когато можете!

Пийте достатъчно количество вода!


Изградете си дневен режим, който да включва време и за вас - достатъчно почивка, време за любими занимания, внимание за вашите любими хора и време за социални контакти и общуване!


Няма коментари:

Публикуване на коментар