Препоръчана рецепта

петък, 30 май 2014 г.

За шоколада


Безпорно шоколадът е едно от любимите изкушения за всеки човек!Решихме да му отделим достойно внимание, като събрахме в едно информация за него от различни източници. 

В тази статия сме включили основна информация за шоколада, ползите от консумацията му, любопитни факти за него и няколко подбрани рецепти.




Шоколадът се произвежда от какао, което се добива от плодовете на южноамериканското дърво Theobroma cacao (theobroma – храна на боговете). Въпреки че е използвано като храна и лекарство преди повече от 1400 години, в Европа е пренесено за първи път в Испания през 16-ти век. 

Ползи от шоколада
  • Флаванолите (антиоксиданти), които се намират в шоколада с високо съдържание на какао, способстват за предотвратяване активирането на процеси, допринасящи за сърдечно-съдовите заболявания;
  • Консумацията на флаваноли може да обърне някои от щетите върху артериите, причинени от тютюнопушенето;
  • Консумацията  на малки количества шоколад има същите антисъсирващи ефекти като аспирина;
  • Шоколадът е един от най-богатите източници на магнезий (минерал от съществено значение за здравето на мозъка);
  • Какаовият продукт съдържа антиоксидант (epicatechin), който може да предпазва от натрупването на амилоидни плаки, които причиняват болестта на Алцхаймер и други мозъчни заболявания;
  • Шоколадът помага на паметта, концентрацията, времето за реакция и решаването на проблеми чрез увеличаване на притока на кръв към мозъка;
  • Фенолите (натурални антиоксиданти в шоколада) засилват имунната система;
  • Консумацията на 40 грама тъмен шоколад всеки ден в продължение на две седмици намалява стресовите хормони при пациенти с умерена до висока тревожност;
  • Флавоноидите в един блок шоколад се равняват на пет ябълки, четири чаши чай или две чаши червено вино;
  • Флавоноидите възпрепятстват отлагането на плаки по стените на кръвоносните съдове и по този начин предпазват от инсулт и инфаркт;
  • Още една разновидност на съдържащите се в шоколада полифеноли са катехините. Те са мощни антиоксиданти, т.е. помагат на организма в борбата срещу свободните радикали. В шоколада тяхното съдържание е няколко пъти по-високо, отколкото в зеления чай, който до скоро се считаше за лидер по съдържание на катехини (53 мг в 100 г срещу 14 г в 100 мл);
  • Съдържащата се в какаовото масло стеаринова киселина (до 70%) понижава равнището на холестерола в кръвта;
  • Той е източник на енергия за нашия организъм, защото съдържа манган и калий, които осигуряват нормалното функциониране на нашите клетки. Децата, които се занимават със спорт, е добре да ядат шоколад. Неслучайно, на спортисти преди тренировки и състезания се дава като добавка шоколад;
  • Шоколадът стимулира работата на сърцето. Какаовите въглехидрати и мазнини се усвояват веднага и поддържат дейността на сърцето;
  • За разлика от всички сладки неща, какаовото масло предпазва глечта (бялото вещество на зъбите ) от зацапване и пропукване. Все пак имайте в предвид, че е добре да измивате зъбите си след консумация. Шоколадът има също така силен дезинфекционен и анти-бактериален ефект. Той действа като малко известните препарати лестерин и склоп. Но за разлика от тях няма химически произход и не е отровен;
  • Най-много желязо осигурява чистото какао на прах, без добавено мляко, мазнини и захар – 36 мг на порция от 100 г.



Знаете ли, че...
  • Едно парче шоколад осигурява толкова енергия, колкото 2 сандвича;
  • Ако всички продадени шоколади от марката „Тублерон“ в Англия се наредят един до друг, общата им дължина би била 62 хиляди километра;
  • Най-голямата кутия с шоколадови бонбони в света тежи около 10 килограма. Тя е направена в Чикаго, САЩ;
  • Един от всеки 7 човека на възраст между 15 и 24 твърди, че животът без шоколад би бил ужасен.


Консумацията на шоколад носи безброй ползи, но този факт важи само за истинския шоколад!


Добрият шоколад трябва да има минимално съдържание на 35% какао, като то може да достигне до 99%. Колкото по-високо е съдържанието на какао, толкова по-интензивен е шоколадът. Висококачественият и високопроцентен тъмен шоколад е с по-ниско съдържание на захар, но само толкова, колкото е необходимо, за да се разкрие и подчертае интензивността на какаовия вкус. 

Качественият шоколад също така е чудесна съставка за приготвянето на шоколадови десерти.




Предлагаме ви и 3 лесни и бързи рецепти от кухнята на Lindt:















***

Източници:
http://lindt.bg/


Няма коментари:

Публикуване на коментар