сряда, 17 септември 2014 г.

Как да напишем отлично CV, когато сме работили различни неща

В една от последните си статии, екипът на сп.Мениджър дава полезни съвети как можем да изготвим своето CV, когато сме работили на различни места и позиции.




В днешната икономическа среда и при сегашното състояние на трудовия пазар смяната на работата не е нещо изненадващо. Мнозина смениха един работодател с друг, смениха позициите си или изобщо смениха кариерния си фокус. Няма твърдо правило, което да казва, че през целия си живот трябва да оставате в един отрасъл. Много хора сменят посоката по няколко пъти, докато се опитват да разберат какво наистина искат да правят.

Проблемът е, че когато си работил много различни неща, това може да обърка работодателите, които четат сивито ви. Трябва да предложите ясен формат и послание. Иначе мениджърите ще започнат да се чудят какво точно искате да правите и доколко сте квалифицирани за поста, за който кандидатствате. Затова е нужно да се замислите как да вържете резюмето си така, че да оставите силно и положително впечатление.

Знайте целта си. Каква точно работа търсите? Преди да започнете да прекроявате сивито си, трябва добре да се фокусирате. Разберете каква е целта ви в момента и ще ви стане ясно каква част от информацията да оставите и какво да изрежете от своето резюме.

Намерете обща тема. Какви силни страни и умения се искат за мястото, за което се борите? Съставете списък с ключови думи и важни умения. След това прочетете отново трудовата си история и започнете да правите връзки. Подчертайте постиженията и проектите си от всяка работа, които са в хармония с общата тема и послание, които искате да кпредадете.

Какво сте спечелили от работата? Този въпрос изисква хубав размисъл. Обмислете всеки пост, който сте заемали досега, и извлечете нещата, които сте спечелили от него и които биха допринесли към позицията, за която се борите. Търсете голямата картина. Сътрудничили ли сте си с други хора и как? Създавали ли сте изключителни преживявания за клиентите? Научили ли сте как да използвате конкретна програма? Да използвате социалните медии, за да изграждате репутацията на компанията? Как можете сега да обвържете този опит и постижения с онова, което искате да правите?

Включете конкретни данни. Навсякъде, където е възможно, слагайте цифри и обективни резултати. Това ще даде на работодателя ясно доказателство, че сте си вършили добре работата. Ще покажете, че сте в състояние да посрещате и надминавате очакванията и да предлагате резултати.

Пропуснете кратковременните работи с ниска стойност. Ако сте се наемали на „летни“ работи като сервитьори например, само за да спечелите малко допълнителни пари, може би ще бъде добре да ги извадите от резюмето си. Стига да не остават големи дупки в трудовата ви история, тази информация не носи особена полза и даже може да навреди. Ако изваждането на работата ще остави забележима дупка обаче, обяснете позицията колкото можете по-сбито и продължете нататък. Не е нужно да задълбавате в детайли, които нямат отношение към кариерата ви.

Аманда Кларк, Business2Community

Няма коментари:

Публикуване на коментар